Czytaliśmy na głos, ponieważ takie czytanie między innymi poprawia samopoczucie, rozwija słownictwo, wzmacnia więzi. To był świetny trening uważności na siebie oraz innych czytających, który stał się inspiracją do rozmów o wyborze książek oraz wartości czytania.
Do głośnego czytania uczniowie razem z wychowawcami wybrali:
- Carlo Collodi „Pinokio” oraz bajki włoskie – dzieci z oddziału przedszkolnego,
- Elementarz odkrywców – ,,Trudne słówko-obietnica” – kl. I,
- Rene Goscinny „Mikołajek” Justyna Bednarek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” (czterech prawych i sześciu lewych) – kl. II,
- Czesław Centkiewicz ,,Anaruk, chłopiec z Grenlandii” – kl. III,
- Alex Rovira, Francesc Miralles „Opowieści dla dzieci, które chcą uwierzyć w siebie” – kl. IV,
- H. CH. Andersen „Baśnie” – kl. V,
- Alfred Szklarski „Tomek w krainie kangurów” – kl. VI,
- Antoine de Saint – Exupery „Mały Książę” – kl. VII,
- Juliusz Słowacki „Balladyna” – kl. VIII.
Dziękujemy za udział w akcji wszystkim czytelnikom.









